در این مقاله از وب یار قصد داریم به بررسی نرخ کلیک بپردازیم و راه های افزایش آن را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

نرخ کلیک (CTR) چیست ؟

CTR که به نرخ کلیک معروف است، مخفف “Click Through Rate” ،به معنای درصدی از کاربران است که بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند. نرخ کلیک از تقسیم تعداد افرادی که بر روی یک لینک کلیک کرده اند ، بر تعداد نمایش آن محاسبه می شود.

حال سوال مهم اینجاست آیا نرخ کلیک بر روی سئو سایت تاثیر دارد ؟

رتبه شما در موتورهای جستجو تا حدی بر اساس محبوبیت وب سایت شما است و میزان محبوبیت آن با بازدید از صفحه اندازه گیری می شود. هرچه کلیک صفحه شما بیشتر شود – یا به عبارت دیگر CTR بالاتر باشد – موتور جستجوگر ارزش آن را بالاتر می داند. بنابراین صفحه شما به طور طبیعی رتبه بالاتری خواهد داشت. در نتیجه می توان گفت CTR بالاتر برابر با SEO بهتر است.

چه راه هایی برای افزایش نرخ کلیک سایت وجود دارد ؟

توضیحات متا (meta description) موثر بنویسید

متا تگ های توضیحات بیشترین ورودی SERP شما را تشکیل می دهند.

آنها به بازدیدکنندگان بالقوه می گویند هنگام کلیک کردن روی پیوند چه انتظاری باید داشته باشند.

نوشتن توضیحات متا موثر می تواند میزان کلیک را بسیار افزایش دهد. شما برای نوشتن یک توضیح متا موثر 160 کاراکتر دارید. پس سعی کنید علاوه بر استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا آن را به شکلی جذاب بنویسید.

از Schema استفاده کنید

اسکیما کدی است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا به موتورهای جستجو کمک کند نتایج آموزنده تری را برای کاربران بازگردانند

در واقع آن ها اطلاعات بیشتری را به نتایج اضافه می کنند. مانند ستاره های رتبه بندی که در زیر بعضی از محتواها در وب می بینید . قطعا این اطلاعات اضافی باعت جلب توجه کاربران شده و می تواند CTR شما را افزایش دهد.

از URL های توصیفی استفاده کنید

URL صفحه شما فرصتی برای پیاده سازی کلمه کلیدی بوده و بهتر است URL به زبان انگلیسی نوشته شود.

عنوان جذاب را فراموش نکنید

اولین و بارزترین جنبه صفحه شما که در نتایج جستجو مشاهده می شود عنوان است. به کار بردن اعداد در عنوان ، استفاده از کلماتی مانند بهترین ، چگونه ،شگفت انگیز و… در نوشتن عنوان می تواند در جذاب تر شدن آن نقش بسزایی داشته باشد. علاوه بر این باید از کلمه کلیدی نیز در عنوان صفحه استفاده شود. جهت آشنایی با تکنیک های نوشتن عناوین جذاب به محتوای 13 تکنیک نوشتن عنوان جذاب برای محتوا مراجعه کنید.

از لیست ها در محتوا استفاده کنید

ما همیشه لیست ها را دوست داشته ایم!

شروع به فکر کردن در مورد راه هایی کنید که می توانید از لیست ها برای کسب و کار خود استفاده کنید.برای مثال  10 لیست برتر از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید ، 20 راهی که تجارت شما را موفق می کند. حتی یک راهنمای آموزش گام به گام به عنوان یک لیست شناخته می شود.

سرعت سایت را بهینه کنید

فرض کنید کاربری برروی یکی از صفحات سایت شما کلیک کند ، اگر صفحه شما به موقع بارگیری نشود ، یک کلیک حساب نمی شود. در نتیجه با بهبود سرعت سایت خود علاوه بر افزایش نرخ کلیک می توانید به بهبود تجربه کاربران نیز کمک کنید. برای گوگل تجربه کاربران از سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی نتایج است.

 منبع: https://webyar.net


دیجیتال مارکتینگ کلیک ,سایت ,استفاده ,صفحه ,افزایش ,جذاب ,استفاده کنید ,کلمه کلیدی ,سرعت سایت ,کنید برای ,تجربه کاربران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نسوز پارس متفاوت ترین وبلاگ معرفی کتاب drtehranbeauty isabel1m42d7 teren اینجا همه چی هست دو سوته خرید کن تحویل بگیر